onsdag 23 maj 2012

Min dag med Tova

Idag har jag varit med Tova. Vi började vår dag med att läsa. Jag läste än bok som hette Dalslandsdeckarna. Den har Pia Hagmar skrivit.
Sen var det dags att gå till musiken. Vi fick sjunga många låtar som jag kände ingen. Dom här låtarna kände jag ingen: Den blomstertid nu kommer, Idas sommarvisa och sist men inte minst en låt som heter flaggan vajar på sin stång.
Efter musiken var det rast. Då lekte jag och Tova i skogen. Vi klättrade upp för en jätte stor sten. När jag tittade ner var det jätte högt. Och jag höll på att ramla, ner men det var tur att Tova höll i mig!

Sen efter rasten skulle Tova på piano. Jag fick följa med då och trycka lite på tangenterna.
Sen skulle vi äta lunch då åt vi biff stroganoff med ris. Det var jätte, jätte gott.
Sen var det gympa. Då var vi ute och sprang 60 meter och hoppade längdhopp, och så körde vi lite stafett. Efteråt var jag genom blöt av svett. Vi var ute sen och luftade av oss sen.  






Här hoppar jag längdhopp. Tjohooooooo!



5 kommentarer:

  1. Hej!
    Ni såg ut att ha roligt tillsammans du och Tova. Hur långt hoppade du i längdhopp? Vi tränar också friidrott när vi har idrottslektion. Vi har också matteboken Eldorado fast ettorna har ettans bok, tvåorna tvåans och treorna treans bok. Vi tycker också att den är bra. Treorna har också haft nationella prov. Det tyckte vi var bra. Vi är 9 st i ettan, 4 st i tvåan och 4 st i trean. Vi heter Lucas, Linn, Leon, Samuel, Niclas, Elvira, Ellen, Markus, Wiktor, Sonia, Chloe, Ella, Conor, Erik, Ando, Assar och Victor :) Vår lärare heter Ulrica.

    Vi jobbar med fjärilar just nu och har en massa fjärilspuppor i klassrummet. När vi fick dem var de små larver. Alla larver har fått namn.

    Vi har fått en ny klätterställning på skolgården. Vi har ett lekhus där vi kan låna en massa leksaker i. Vi har gungor, en stor fotbollsplan, en gungbräda, en stor sandlåda, ett räcke där man kan snurra och hänga knäveck, en bandyplan, en slogbod, en busshållsplats, bollplank, en massa träd, blommor, buskar och mycket gräs. Vi har en del grus på gården, men inte så mycket asfalt. Vår matsal och gympasal är i ett annat hus på gården. Vi har längdhoppsgrop och på vintern har vi en ishockeyrink.

    Idag ska treorna på bio.

    Vi har ingen klassmaskot.

    Hur ser eran skola ut?
    Hur långt är ett nalleåer?
    Hur har ni det på er skolgård?
    Hur många elever är det på er skola?

    Hej då från alla oss i klass 1-2-3 i Ullvi skola.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar att hoppa längd hopp!

    /Lia

    SvaraRadera
  3. Hoppas det var en rolig dag.

    SvaraRadera
  4. Hur långt hoppa du Charlie. Ella

    SvaraRadera
  5. Det är jätte roligt att hoppa längnd hopp!

    /Lia

    SvaraRadera