torsdag 10 maj 2012

Min dag med Emmie

I dag har jag varit med Emmie. På idrotten sa Per att jag inte fick vara med, istället fick jag titta på när Emmie och Elin hade idrott.

Jag var med på skolans val, men det visade sig att man skulle kasta upp gosedjur i luften! Emmie gömde mig så att dom inte tog mig och kasta upp mig också. I såna fall hade jag legat på sjukhuset istället för att ha en dag med Emmie.

När vi kom till klassrumet så frågade Alex E "Har du Charlie idag?" Då svarade Emmie "Ja.". Sen kom fröken K och sa att vi skulle joba med Alpha Smart Neo 2. Då satt jag och åt ett smaskigt äpple. Det var jätterött och gott.



På rasten berättade Emmie två hemlisar för mig.
Efter rasten så jobbade vi med stenåldern. 3A och 3B arbetar tillsammans i grupper och gör små pjäser. Jag frågade Emmie om jag fick en roll i pjäsen,  men Emmie sa nej för hon skulle vara med Agnes. Vi lekte affär med Rebecka A och jag fick sitta i kassan och ta betalt. Vi har också lekt i skogen. Jag har ätit mat med Emmie idag. Det var kycklinggryta med ris.

5 kommentarer:

  1. Å vilken rolig dag det måste ha varit med Emmie.


    /Lia

    SvaraRadera
  2. Jag gjilar att arbeta med Alpha smart neo2. Jag udrar hur länge till vi får ha kvar Alpha smartarna?


    /Lia

    SvaraRadera
  3. Röda äpplen är så goda.


    /Lia

    SvaraRadera
  4. Det var tur att Emmie jömde dig!/

    SvaraRadera
  5. Vad synd att du inte fick va med på id. REBECKA.H.

    SvaraRadera