fredag 25 maj 2012

Min dag med Kalle

(Eftersom  Kalle har haft mycket musikalträning så kommer hans inlägg lite sent.)

Idag har jag varit med Kalle. Fröken K glömde bort att jag skulle vara med Kalle idag men hon kom på det efter kort rasten. Jag och Kalle har läst en bok som heter: Kalle och chokladfabriken. Den är skriven av Roald Dahl. I boken läste vi om en man som hette Willy Wonka och var godisuppfinnare. Han hade uppfunnit ett tuggumi som aldrig tappade smaken,  ett sockerballong som man kan blåsa upp och sen spräcka den med en nål och sen äta upp den, en sockerfjäder som smälte så fort den nuddade tungan och bäst av allt den godaste chokladen i hela världen.





Vi har fått brev från Vonsild skole i Danmark. Men nästan hela dagen har vi tränat till en cowboy musikal som Kalle är med i. I musikalen är Kalle en bov som heter Billy och det finns två bovar till som heter Benny och Bobby. Alva, Ella och Tova är också med i musikalen. Det har varit en rolig dag med Kalle.




1 kommentar:

  1. Jag ser fram i mot att se den där musikalen.


    /Lia

    SvaraRadera