onsdag 8 augusti 2012

Resebrev från Johan

Hej Charlie
Här kommer en hälsning från Johan. Redan på sommarlovets första dag åkte jag, pappa och storebror Fredrik till Ukraina för att titta på fotbolls-EM. Pappa hade med sig kamera (och det är även han som skrivit texten) så ni kan se hur jag hade det. Vi såg två matcher, Sverige-England förlust med 2-3 och Sverige-Frankrike vinst med 2-0 efter att Zlatan gjort ett snyggt mål på volley. Det var ca 65000 åskådare så det var en stor arena. Vi bodde i en stad som heter Kiev, som är huvudstaden. Den är stor, det bor 2,5 miljoner människor i den. Vi bodde på ett fint vandrarhem och på dagarna gjorde vi lite utflykter. Det finns många fina byggnader som är jättegamla, t ex kyrkor. Vi åkte ofta tunnelbana som var jättegammal men stationerna var jättefina. Det finns en bild på hur en gammal spårvagn ser. I Kiev finns en blandning av gammalt och nytt och de håller på att anpassa sig till hur vi i den rika delen av världen har det. Vädret var fint och varmt, ca 30 grader. Det var många svenskar i Kiev fast jag träffade ingen jag kände. På bilderna kan ni se lite från min resa.
Hälsningar Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar