torsdag 23 maj 2013

Tekniska museet

Idag har hela klassen varit på Tekniska museet i Stockholm. Det var några från vår skola som skulle ställa ut sina uppfinningar på Snilleblixtutställningen och vi följde med för att heja på. Vi passade på att titta på utställningarna med tekniska prylar, vi prövade dans, styrka och rörelsesnabbhet och vi såg en bra show med experiment. Dessutom var det några i vår parallellklass som vann pris för bästa design i tävlingen på Snilleblixtarna. Stort grattis till dom!

Här kommer lite bilder från vår dag.


Alla barn i klassen turas om att bära på mig. Tur det, för jag har så korta ben och blir lätt trött om jag ska gå väldigt långt.



Alla som ställde ut fick en gul bricka att ha på sig. Där stod det att man var utställare. Tänk att få ställa ut sina egna saker på ett museum. Jag fick också mumsa lite på barnens kakor.



Jag fick sitta med när barnen grävde med grävskopan som fanns på utställningen. Det var inte så lätt att styra som man kanske skulle kunna tro.



När alla barn skulle dansa, åka rutschkana och pröva hur starka dom var så fick jag sitta i högen och vakta alla ryggsäckar och jackor. Tur att dom har mig som vakt.



Jag prövade en maskin som skulle mäta hur rörlig man var. Gissa hur det gick! (Det är en lite suddig bild, men det är bara för att jag rör mig så snabbt.)



Vi fick se en show med olika experiment. Spännande!



2 kommentarer: